Tuesday, September 26, 2006

دراويش تيت تيت


إذا لم تظهر الصورة - Right Click / Show Picture - www.baitelezz.blogspot.com


ها يا إستاذ محمد، إنت جاي معانا النهاردة !؟ اه إن شاء الله هنروح إزاي ؟ لأ هأبقي أكلمك لما تروح .... مكالمة شكلها من بتوع ملف المكتب رقم 19 صح ؟


بس المكالمة مكانتش فيها أي سرية هي شكلها كده بس.. الحكاية اننا كنا رايحين نشجع الدراويش - تيت تيت - طبعاً هتقولوا إنت مش كاتب إنك أهلاوي يا عم !! هأقولكم آه بس ده الكومي يا جماعة - بالمناسبة اللي ميعرفش مين هو يحيى الكومي هو رئيس مجلس الإدارة والعضو المنتدب للشركة اللي أنا شغال فيها وكمان رئيس النادي الإسماعيلي - وقلت أروح ماروحش ليه مش مقصورة وجو حلو آه أروح هو أنا هاروح الإسماعيلية كل يوم يعني.. بالمناسبة ده تاني ماتش بين الإسماعيلي والزمالك أحضره واحد في القاهرة وده التاني، نزلنا الساعة 4:15 عشان الراجل كان عايزنا نفطر كلنا مع بعض هناك مع اللاعيبه.


خدنا الليكسز وطلعنا علي الطريق الساعة 5 وصلنا الإسماعيلية الساعة 6 الحمد لله وصلنا !! دخلنا النادي أو الإستاد يعني وهنا بدء اللعب، أنا مش من محبي المنظرة ولا الكلام الفارغ ده والإ كنت إستغليت المنصب اللي كان فيه الوالد الحمد لله يعني ربنا هديني في الحكاية دي بس الصيت ولا الغني برضه... كنا ماشيين مع مدير المكتب بتاع الريس وكل ما حد يتكلم يقولوا رايحين فين الولد يرد الرجالة من مصر كندا الرجالة من مصر كندا... ونزلت الملعب لأول وآخر مرة أكيد وطلعنا المكتب قعدنا فيه ساعتين مملتيـــــــــــــن جداً بعد الفطار السمبتيك اللي فطرناه - للأسف فطرونا الفطار السوبر بتاع اللاعيبة ومخدناش بالنا إنه فطار لناس نازلة تلعب كورة بعد شوية !!! - طب وإحنا مالنا يا عم عايزين نااااااااااااكل.


هوب الماتش بدء ودخلنا المقصورة والماتش بدء وكنت سعيــــــــــــــد لما وأخيراً جمهور الإسماعيلي شتم في جمهور الزمالك !! طبعاً مش مبسوط من الشتيمة ولكن مبسوط إن أخيراً جمهور الإسماعيلي ممكن يعامل جمهور الزمالك زي أي ناس مش أكنهم ولاد عم !!! إشمعني الأهلي يعني هو إحنا يهود !! المهم والغريب إن مش كمان شتموا الزمالك دول نادوا أهللللللي أهلللللللي انا مكنتش مصدق فصورتها صوت وصورة !! ده تاريخ يا جدعان.


الماتش خلص والزمالك غلب واحد صفر !! من جوايا كنت بأرقص عشان التلات نقط اللي طاروا من الإسماعليلي في سباقه مع الأهلي بس كنت بأموت وعايز أكل برضه في نفس الوقت.. روحنا وافي الطريق كان فيه هيصة وموكب وناس واقفة علي الجنبين بتتفرج علي العربيات اللي ماشية ولسان حالهم يوقلولنا "منورين يا ولاد الـ " يلا تعيشوا وتاخدوا غيرها يا دراويش وعقبال الأهلي وهأبقي أحكيلكم علي اليوم ده.

No comments:

Post a Comment