Wednesday, June 03, 2009

عودة الغضنفر


مع الإعتذار لصديقي المخرج الشاب جهاد عبد الناصر
اللي اقتبست منه العنوان… اللي طالعنا بيه علي صفحته الخاصة علي الفيس بوك، أنا رجعت

هو أنا مكنتش مشيت بس كنت مشغول عن إني افكر، وكالعادة لازم بعد كل انشغال يجي فراغ فكري، الفراغ اللي بيصاحبه هدوء، هدوء ما قبل العاطفة… ده يمكن هيكون عنوان ل بوست جاي بس لسه شوية مش هاكتبه دلوقتي، عشان مشغول

بس مش عايز اقول حاجة من اللي حصلت
عايز اقول ان فيه حاجات كتيرة حصلت السنتين اللي فاتوا
لأني قررت اني ماتكلمش في اللي حصل
بس انا عارف نفسي هاقول وهاحكي عشان دماااااااغي ماتضربش
بس يمكن مش دلوقتي

عشان افتح نفسي علي الكتابة هاكرر تجربة كنت عملتها من كذا يوم مع صديقتي ديانا من لبنان، لما كانت بتتكلم عن حكم هشام طلعت مصطفي و قررت اني اقرا لها عناوين اخبار جريدة المصري اليوم، اللي بدأت اواظب عليها بعد ما عم عبد الله البواب قرر ان ده في مصلحتنا و انها احسن من جريدة الأهرام، أشكرك يا عم عبد الله، بالمناسبة عم عبد الله كانوا مجتمعين امبارح مجلس امناء البرج، عشان يرفدوه من منصبه، كبواب.

عناوين جريدة المصري اليوم
الأربعاء 3 يونيو 2009

الأمن يجبر عمرو خالد علي الرحيل إلي لندن.. ويمنع برامجه في الفضائيات
الأزمة بدأت مع مشروع محاربة الفقر لاصطدامة ببرنامج الحزب الوطني
"الف قرية".. وتصاعدت بسبب "المجددون" وبرنامج "موسي الذي تحدي الفرعون"

أنفلونزا الخنازير.. وصلت مصر
الإصابة الأولي لطفلة تحمل الجنسيتين المصرية والأمريكية.. وتتلقي العلاج حالياً بالقاهرة

إسرائيل تعلن رفع أسعار شراء الغاز المصري والإتفاق يقضي بتحريك الأسعار مستقبلاً

بس وبعد كده بقية الصفحة الأولي اعلان لمعرض اثاث منزلي !!


انتهت التدوينة.. اقعدوا بالعافية.. مواااه

2 comments:

  1. موااااه

    ههههههههههههههه

    فكرتنى بابو حفيظة وهوا بيضم شلاضيمه ويرسل قبلة لمحبينه

    ههههههههههههههههههههههههههه

    ReplyDelete
  2. عناوين الصحف محبطة هذة الأيام
    و كنت قد سمعت نصيحة أن القراءة فى التاريخ أفضل من قراءة الأخبار فى مثل هذه الأيام

    ReplyDelete