Sunday, May 28, 2006

البيت بيتك... بس الزمن غريب


النهاردة يوم 28 مايو 2006 - إتفرجت علي حلقة البيت بيتك النهاردة وكانت الحلقة إلي حد كبير مستفزة ليا، من كل شئ من الضيوف من الكلام من المواضيع، كله كان مستفز!! الضيوف كانوا "أم لينا" اللي عملت اللي عملته مع أحمد الفيشاوي وجاية دلوقتي تحتفل بإنتصــارها التاريخي بإنها قدرت تثبت إن البنت دي بنته !! وهو بيتصل بيقول وبيأكد "أنا متجوزتهاش!! أنا متجوزتهاش!! أحنا غلطنا.. لكن انا متجوزتش وهربت" وإيه كله فخر.. عجبي.


تاني ضيف كان بهاء سلطان، مش هاكذب عليكم في أغاني ليه بتعجبني بس الراجل كان قاعد بيتكلم اكنه عمل حاجة اختراع وهما بيقولوا "إيه ده انت خجول أوي ليه كده" وهو يقولوهم "آه أنا كده" شكلهم ماشفوهوش وهو قلبه بيوجعه... عجبي.


تالت ضيفة بقي دي انا فعلاً بحبها كانت حنان ترك، لبست الحجاب ربنا يكرمها ويهديها مع إنها كان شكلها عامل زي المماليك مش حجاب خالص بس المهم ربنا يهدينا جميعاً، كانوا بيتكلموا معاها وبيحتفلوا بيها أكنها توصلت إلي مسألة فقهية موصلهاش حد قبل كده ويسألوها إنتي فكرتي في الحجاب إزاي!؟ وخططتيله إزاي!؟ وعملتي كده إزاي ومخوفتيش!؟


عجبي علي زمن إختلطت فيه الأوراق
زمن المقلوب فيه عِدل والعِدل فيه مقلوب

No comments:

Post a Comment